Om os / Arkiv

Nyt fra nyt medlem - Tryk her

2012:

Nov.
Så skete det!!! Der er blevet 2 dyr kåret med MAX.....
Dyrene kan ses under galleri og mappen kåring.

Kåringsarrangement den 29. september 2012 hos Svend Kristensen, Gjern. Tilmelding senest 20. september på mail: ksp@ribedyreklinik.dk

Texelforeningen har haft kontakt med den canadiske raceforening for Texel og senere fra Uruguay. De ønskede information om racemål og datagrundlag for afstamning med henblik på en eventuel senere import til Canada. Når/hvis vi hører nærmere bliver alle medlemmer orienteret.

Feb.
I 2012 er det Henning Pedersen og Henning Nielsen, der tager rundt og kårer får. Tilmelding til dette er bare et opkald til Henning Nielsen på 29436885.
Som noget nyt i år vil de dyr som bliver kåret med max bliver fotograferet fra siden og bag fra, de billeder vil blive lagt på hjemmesiden og sidst på året vil der være en afstemning om hvilke én der er bedste. Dette dyr vil blive præmieret.

2011:

2010:
Texelavlerene dominerede igen i år kårings og skanningskonkurencen. Vi siger tillykke til

bedst skannede gimmer blev en delt førsteplads til
lars Linding og Ulrik Krogh

Bedst kårede får alle 5 dyr er kåret i optimum og dermed en delt førsteplads til
Kjeld Nielsen, 1 får
Vagn Frandsen 2 får